skip to Main Content

Mailmerge

Microsoft Word biedt medewerkers standaard ook functionaliteit om een mailmerge uit te voeren. Deze functie bevat diverse opties en tevens een wizard waarmee stapsgewijs een mailmerge kan worden uitgevoerd.

 

In dStyle is een vereenvoudigde mailmerge functionaliteit toegevoegd, waarmee nog sneller en eenvoudiger een mailmerge kan worden uitgevoerd met gebruik van Outlook contactpersonen.

Aan de hand van de volgende stappen kan een mailmerge worden uitgevoerd:

• Klik in de huisstijl ribbon op de knop ‘Nieuw’ en selecteer de documentsoort ‘Brief’
• Vul het dialoogvenster met alle gegevens. Laat hierbij het veld voor het adres en de aanhef leeg!
• Typ de inhoud van de brief
• Klik op de knop ‘Mailmerge’ en selecteer de optie ‘Outlook contacten selecteren’.
• Selecteer de gewenste contactpersonen uit de lijst met beschikbare contacten.
• De mailmerge velden zijn nu automatisch op de juiste positie in het document geplaatst. Klik wederom op ‘Mailmerge’ en selecteer de optie ‘Mailmerge starten’.
• De mailmerge is nu uitgevoerd en alle brieven zijn ge-merged tot één compleet document.

Gerelateerde artikelen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Hulp nodig?

Staat het antwoord er niet tussen?
Neem contact op
Back To Top